Hakkımda | About

Selam, ben Memduh Mert Taşçıoğlu. Memduh, büyük dedemin ve amcamın ismi, bende severek taşıyorum. Genel olarak iki kesim ısrarla Memduh'u kullanır. Birincisi, radara yakalandığımda veya pasaport kontrolde kimlik üzerinden işlem yapan polis memurları, call center çalışanları, kredi kartı ile alışveriş yaptığımda kartın üzerinden ismimi söyleyip beni mutlu ettiklerini sanan kasiyerler vs. gibi hayatımda hiç yeri olmayan onlar için de kimlikten ibaret olduğum lüzumsuz insanlar.

Birde en samimi olduğum, kardeşim dediğim, yıllardır görüştüğüm insanlar Memduh derler bana, ki bundan büyük keyif alırım.

Geri kalanlar için Mert hem kolay hem yeterlidir bende “Başında Memduh’u da var” deyip kafalarını bulandırmam.


3 Ekim 1987 Çankaya doğumluyum. 2 kardeş , baba özel sektör çalışanı (şimdi emekli) anne devlet memuru (şimdi emekli). Türk Cumhuriyet tarihinin orta sınıfının gerçek temsilcisi denebilecek bir aile yapısı.
Lise Eskişehir Özel Atayurt Fen Lisesi, üniversitede inatla ODTÜ istiyorum ve 2004 yılında Makinacı olamayanların kaderi, Metalurji Malzeme Mühendisliğine giriyorum. Okudukça konular güzelleşiyor, e makinacıların halini de görüyorum, sonuçta "malzeme müh. te güzel yahu!" diyorum ama kafamın bir kenarında da hep ekonomi var, herkes Caz Tarihi seçmeli dersi alırken ben Makro Ekonomi, Girişimcilik-Aile Şirketleri , Güzel Konuşma Sanatı gibi “notu kıt" seçmeli dersler alıyorum. Okul kesmiyor,  2010 da Amerika Penn State’te MBA yapmaya karar veriyorum.

O zamandan beri nedense! bu bloga yazılar yazmaya başlıyorum.

2002’de ailecek başladığımız tenis kursuna (o dönem ailece böyle aktivite yapmak annemin üzerimizdeki deneylerinden bir tanesi, orta sınıf olmanın bir gereği) sadece ben devam ediyorum ve ozamandan beri tenis oynamaya çalışıyorum! Gittiğimiz Orta sınıf tatillerinde can sıkıntısından rüzgar sörfüne merak salıyor heyecan olsun diye sörf yapmaya başlıyorum. Üniversite ile beraber Felsefe daha bir ilgimi çeker hale geliyor, Ayn Rand ile tanışıp objectivismi öğreniyorum, kafama da yatıyor anlattıkları, ozaman bu zaman içselleştirmeye çalışıyorum. Futurizm’ in varlığını keşfediyorum, ekonomiyi mümkün olduğunca yakından takibe devam ediyorum.

2012 ye geldiğimizde ülkeye dönüş kararı veriyorum ve  Ford Otosan İnönü Fabrikasında İmalat Müh. olarak işe başlıyorum.

Buradan sonrası hala an be an yaşanıyor, önemli noktalar buraya kaydediliyor.


Lisans ve yuksek lisans donemlerinde yaptigim bazi calismalar.
  • Production Methods for Self-Cleaning Coating ( TiO2 based) for Glass Products. METU METE Design Team Project. Report
  • Cross-national Investigation of Business-to-Business Relationship Marketing: A Comparison of High versus Low-Context Countries. Conference presentation at Twentieth Annual World Business Congress (2011) Poznan, Poland on behalf of Business Administration department of Penn State University. Report, Presentation.
  • Brand Management and Branding – Cross-National Perspectives. Conference presentation at Penn State Harrisburg 6th Annual Student Symposium (2011) Harrisburg, USA on behalf of Business Administration department of Penn State University. Report, Presentation.

Şurada da bütün bunları daha kısa ve öz anlatmaya çalıtığım özgeçmişim mevcut.