Penn State İlk Günler


Bugün Harrisburg a gelip yurda yerleşmemin ilk haftası dolmuş oluyor ve ben koşuşturmaktan ancak yazabiliyorum.

Bu hafta boyunca olanları gün gün paylaşmak istiyorum çünkü uzun süredir bukadar bilinmeyenlerle dolu bir hafta geçirmemiştim.

Cuma akşamı uçaktan inip giriş yaptım, treni buldum, öğrenci asistanı beni aldı ve ufak bir yurt alışverişinden sonra yurda bıraktı. Buraya kadarını planlamıştık zaten ama sonrası için hiçbirşey düşünmemiştim açıkcası.

Cumartesi ve pazar, okul daha açılmamış etrafta kimse yok, kaydım tamamlanmadığı için de internet erisimim de yok dolayısıyla hiçbirşey yapmadan oturmanın gerçek anlamını keşfettim sanıyorum. Yani benim için tv izlemek "evdeyim birşey yapmıyorum" demek değil :)

P.tesi ile beraber koşuşturma başladı derslere girdim herşey gayet güzel dersler güzel, hocalar iyi anlaşılır, insanlarla tanışıyoruz vesaire, çarşamba günü enteresan birşey oldu ve programımda olan bir dersin sınıfına gittiğimde sınıfta hiç bir hareket yoktu. Bende sınıfı aramaya başladım, bir yandan da herşey gayet planlanmış gibi dururken bu falsonun hesabını soruyorum kendi kendime ABD den :)

O sırada hocalar odalarından çıkıp evlerine gidiyorlar bende etrafa bakarken bir Çinli asistan ne aradığımı sordu (Daha sonra Tayvan lı olduğunu öğrendim, sanırım çeşitliliğe alışmam gerekecek, her çekik göze Çinli damgası vurmak yanlış). Derdimi anlattım beraber bakıyoruz falan etrafa sonra hoca "benim bilgisayarım açık değil açık olan birinden bakalım" dedi ve Erdener Kaynak yazan kapıya girdi. Ana! ilk günden Türk'ü yakaladım :)

Neyse, sınıfı aradım buldum, ders yokmuş, dönem ortasında başlayacak dersi dönem başında aramışım falan.. ben geri dönüp Erdener Hocaya gittim ve 2 saat konuştuk ve bana birsürü şeyin yanında MBA e geçmemi söyledi.

Sonuç olarak bir dünya tesadüf üzeri kayıt dönemi bitmeden Engineering Management programından MBA a geçmiş oldum. Şimdi daha mutlu muyum? Tabiki daha mutluyum hatta bundan daha iyisi olamazdı. Biraz daha fazla ders alıcam yazın dönmeyi düşünüyordum şimdi burda kalıp ders almam gerekicek ama alacağım derslere baktım da butun bunlara değecek umarım.

Erdener Hoca bana burada Birkaç Türk Hoca - Asistan ismi söyledi o sayede de Burak ve birkaç burda yaşayan Türkle de tanıştık. Şuan Yurtta kalıyorum, Diğerleri beraber kalıyorlarmış, perşembe akşamı ve cuma akşamı onlarlaydım onlar da çok keyifli insanlar. Belki masrafları kısmak adına bende daha sonra onların evden bir oda kiralayabilirim diye düşünüyorum.

Haftasonu artık ders çalışmaya sıra geldi :) bütün hafta değişiklik, telefon kaydın tamamlanması etrafı keşfetmek falan derken derslere girmekten başka birşey yapamamıştım sıra çalışmakta.

Buraya gelirken fazla türklerle beraber olmamak gerektiğini düşünüyodum hala da öyle düşünüyorum ama birkaç tane arkadaş olması da iyi olur herhalde. Birde buraları biliyorlar dün akşam dışarıdaydık barlara girdik çıktık, çarşamba günü şehre gitmiştim otobusle ve 2,5 saat yürümüştüm etrafı tanımak için ve hiçbirşey yok izlenimine kapılmıştım Harrisburg için ama o sokaklar meğer akşam canlanıyormuş.

Sırada ehliyet almak, araba bakmak, lisans öğrencilere ders verme işini öğrenmek, spor salonuna gidip orayı çözmek ve diğer şehirleri görmek var.

Bu yazı biraz uzun ve detaylı oldu ama bu ilk haftayı detaylı anlatmam gerekiyordu dediğim gibi uzun zamandır bukadar bilinmeyenli bir hafta geçirmemiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder